Måndag

 
 Idag har det verkligen vart rena rama vilda västern här. Såg Distriktsveterinären var hos grannen på eftermiddagen. Jag var till Mora en snabb sväng och när jag kom hem igen var den fortfarande kvar. De var även fler folk o bilar där så jag antog att de var nå allvarligt som hade hänt. Höll på att packa ur min bil och då kom grannen åkande i traktorn, såg när han klev ur och han hade en pistol i handen så jag förstog att de snart skulle smälla för han skulle nog skjuta en tjur. Mycket riktigt de small, sen körde dom in traktorn i hallen där tjurarna är och så drog dom ut den. 
Sen kom en annan granne springande in på min tomt o sa att vi jagar en ko, så tydligen va en ko lös oxå mitt uppe i allt =) Senare när alla hade åkt så höll han på själv och hissade upp den döda tjuren på traktorn och åkte iväg med, antagligen kommer kadaver bilen och hämtar kroppen om nån dag. Nästa gång jag träffar på han så ska jag fråga vad som hade hänt.
 
Idag rockar vi sockorna =)
#rockasockorna #rockyoursocks
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback