Tisdag 26 december Annandag Jul

Min jul började inte så bra..På lördagkväll när jag skulle gå ut och ge hästarna mat, så märkte jag att Ticen inte rörde på sig, han brukar alltid vara först fram till maten, men hanhade svårt att gå. Benen hans var tjocka som elefant ben, han stödde knappt på höger bak. Han kunde inte vända sig, antagligen för benen smärtade så hemskt. Gick ett varv runt byn med honom så att han skulle få röra på sig, men fick nästan dra han runt. Sen gav jag iaf dom mat. Gick in och ringde till distriktsveterinären. Hon kom runt 23:50 och stannade ca en halvtimme, hon visste inte vad de kunde vara, men han fick anti inflammatoriskt och sen fick jag en kartong med 10 påsar som han ska ha genom munnen i 5 dagar. 
sov väldigt dåligt den natten och när kl ringde 5:30 på söndan var jag så jäkla trött, men jag skulle jobba extra 7-11 så jag åkte ner och gjorde passet iaf.
Sen hem kollade till hästarna och framförallt Ticen, han var piggare men benen var fortf tjocka, men han följde villigt med på ett varv runt byn. Idag mår han mycket bättre tack och lov. Benen börjar se normala ut, men medicinen är inte så populär att ge :)
Julaftonen slutade iaf bra på ett annat sätt, men mer än så kan jag inte avslöja nu.. De berättar jag sen när allt är klart ;)
 
Ticen i väntan på veterinären
 
Ticen på juldagen, mycket piggare 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback