Torsdag 2 mars

Igår var jag, Carina och Glory på en roadtrip till Sala och Sven Lindblom. Han är typ hästarnas Guru, de inte Sven kan och vet, de är inte värt att veta.. hehe. Nämen hursomhelst, han behandlar lite annorlunda än vad en veterinär skulle ha gjort, är dessutom betydligt billigare oxå. Är ju såklart en bit till Sala, men de är de fan värt. Glory har ju problem med sin trav, jag har ju behandlat honom på lite olika sätt, men de blir inte mkt bättre. Har ju t.o.m vart till veterinär och lagt ut flera tusen kr. Så jag bestämde mej för att testa Svenne nu då. Undersökningen och behandlingen tog inte många minuter, han hittade fel direkt. ett ställe på bogen höger fram, gaffelbandet höger fram, vänster bakknä och rygg. När han var hos veterinären så behandlade ju han båda knäna fram och höger(!?) bakknä. Jag har jälv på senare tid börjat fundera på om de va nå med bogen, och jag hade ju faktiskt rätt. Fick med mej lite olika produkter hem för att smärja på och lägga om med. Så nu jäklarns hoppas vi att han läker ut, blir frisk och kan börja trava rätt och snart börja tävla igen.
 
Idag fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mej att låna ut mini ett par veckor till travskolan här i Rättvik, så hon kommer nog att flytta dit en kort period. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback