Lördag

Fick laga hage ett antal ggr igår. Sen på kvällen så knackade de på dörren, öppnade förvånat och där stog Terese, som bor en bit bort, vi har en åker emellan bara, med min lilla fröken Fia-Lotta i grimskaftet. Hon hade lyckats smita ur hagen, och tagot sej bort till dom och deras hästar. Hästarna fick sova inne och jag fick kolla igenom hagen.. igen.
 
Släppte ut imorse, la mej o sov, vaknade och kollade ut och såg att tråden låg ner igen på ett ställe, bara ut och fixa ännu en gång. Sen körde jag fram min bil, kopplade på aggregatet på bilbatteriet lockade fram tjejen så hon fick en stöt. Sen hade hon respekt för staketet. Såg senare att hon fick en stöt till.
 
Har fått låna ett nätaggregat nu av Karro, så imorn ska jag koppla in de, och dra kabel så de räcker fram till hagen för jorden och till tråden. Sen hoppas jag att fröken inte ger sej på tråden nå mer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback