Adressändring

Så där ja! Då har hästarna bytt adress och bor numera i Leksands Kommun. Få se hur länge dom blir kvar där, innan jag hittar nå stall på närmre håll. Eftersom jag inte trivts på slutet och de har vart så drygt i gamla stallet, så har jag letat ett annat stall bra länge nu. De vart 4 vändor med grejer och hästar som jag o Lotta flyttade igår, jag var hemma runt 23 tiden igr kväll och kan säga att jag är bra mör o seg idag.
 
I de nya stallet så är de lite andra rutiner, och man sköter inte sig själv, jag kommer ha 2 pass var fjärde vecka då jag har ut/insläpp. Så annars behöver jag bara åka till hästarna en gång om dagen, vilket är ovant då jag skött mej själv helt innan, så nu gäller de att släppa kontrollen och lita på andra.
 
Dom står i ett utestall där de är 4 boxar, men för stunden är jag själv i de stallet, och de är jätte mysigt. Även de r ovant att hästarna inte står i ett "vanligt" stall, men vi vänjer oss både jag och hästarna, dessutom går vi ju mot ljusare och varmare tider...
 
Ikväll blir de lite utgång för min del, och får ju sovmorgon imorrn då jag inte behöver åka o släppa ut nå hästar :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback