Torsdag

Vart ledig idag. Min jobbar helj som är på intågande.
Körde Foxxy idag på banan. Var ju ut på banan förra onsdagen oxå, hade då sällskap av A och deras 3åring. 
Måste säga att jag har en extremt lat och bekväm häst, hon tar inte i alls, sprang då (förra veckan) och kikade åt sidorna var inte alls fokuserad. Men vi körde iaf 35, 33 och 30 tempo, och man får väll bedömma bana som nån sekund långsam oxå eftersom det är en sk vinterbana och lite småmoddig. A tyckte jag skulle testa o ha på helstängt och även käka henne, de senare alternativt blir lite svårare då hon inte står still utan man har fullt sjå att komma upp i vagnen när man kör ut från stallet, och jag vågar inte att riskera att bli åkandes bakom henne på mina skor hållandes i en häst i endast tömmarna och inte ha nå att sätta emot. Men A sa att han kan ju hjälpa mej o käka, de skulle ordna sej. Denna vecka passade de inte att köra ilag så de var därför jag körde ut själv.
Hade helstängt på och köken hängades, tog den på om utifall att man skulle se nån på banomårdet som kunde hjälpa mej.. Men dessvärre inte... Men hon funkade bättre me helstängt vart faktiskt mer fokuserad, men inge skoj och inte ha sällskap, och hon var latare än latast idag.. Usch ibland får jag känslan var de är jag köpt, men ska väll inte ge upp än..
Gjorde iaf ett 2140 jobb ensam, och får väll vara nöjd, hon travar då, även om hon säkerligen kan göra de bra mycket bättre med sällskap och käk på. Men huvudsaken är ju att man får in rutin på vad hon ska göra på banan.. Bara och träna på, och inte ge upp i första taget.
Men jämför man henne mot Jullan så är de som natt och dag, J är de fullt ös med, medans den andra är som en sköldpadda...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback