Onsdag

Igår hade jag semester för vi hade lunch trav här hemma. Idag har jag ledig dag.
Har vart med Jullan till kliniken idag, för lite mer en 1 vecka sen så fick hon såna gallor, ovanför kotan mest på vänster fram, har lindat och grejat, haft olika sorters omslag men de har inte gett sej, fick för mej att de kanske va gräset hon ätit som gett henne dom, men efter senaste turen vi körde så var hon märkbart nästan halt, eller iaf markerade, så då tänkte jag att de var nog nåt lite värre. En tjej sa till mej att de kanske var kotsenskide inflammation, så jsg bestämde mej igår att idag skulle jag ringa vet.
Fick en snabbtid till halv 12 där idag så knatade över med lilla fröken. Hon visade lite hälta efter böjprov, vette trodde inte de var kotsenskidan utan hovleden, så hon fick lite bedövning och sen stå en stund och låta de verka. Sen vart de böjprov och vi fick springa igen. Hon vart bättre då så då konstaterades att de var hovleden ch en aning i kotan så hon har fått lite "tuppkam" ocj kortison sprutat där nu. Ska gå på hage en vecka, sen får jag skritta henne i vagn en vecka och efter de skritt o lugn trav i vagn i en vecka, är hon fortfarande halt eller visar ont/hälta ska jag höra av mej igen...
Så nu hoppas vi på att detta blir bra... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback