Torsdag 28 mars

Lite update ang Jullan.
Pratat med veterinären Anna idag, skickade över kortet till henne jag tog igår, hon sa att jag kunde ta stygnen redan idag eftersom dom inte gör någon nytta. Så de har jag gjort nu på kvällen, och de gick över förväntan bra. Går inte att göra så mkt annat än att hålla det rent och pyssla med de så gott jag kan. Hon skulle även skicka med en sårspray som hade utgått datum med en arbetskompis som skulle passera Rättvik, och den fick jag, den ska jag spraya på såret 2ggr/dan, så hoppas vi att de läker bra nu, även om de kanske kommer ta längre tid.
 
Tog ett kort idag igen efter jag tagit bort stygnen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag säger bara en sak: LOTAGEN! Fråga din vet om hon vill skriva ut det (förresten kanske det är receptfritt?!). Det har vi haft på på Hildings alla balltramp och det läker jättefint. Det "drar ihop" svallköttet så att det liksom torkar ut och läker. Fråga din vet, tror säkert hon skull rekommendera det. Det är helt oslagbart vid såna där sår. Det tar inte många dagar innan det dragit ihop sig...
Är du osäker så fråga din vet först, men det kan nog inte skada att testa.

2013-03-29 @ 14:21:56
URL: http://mylifeandme.blogg.se
Postat av: Sandra

Kan tillägga att man använder det när såret ser så där ut, det ska inte hinna läka först, eftersom det är tillför att få bort just svallkött.
Jag tror ev jag har Lotagen kvar om du skulle vilja prova. Kan titta iaf, om jag hunnit slänga det...

2013-03-29 @ 14:24:05
Postat av: Sandra

Lotagen hjälper garanterat. Det har helt annan effekt än sårspray, men jag tror inte alla veterinärer har licens att skriva ut den, läste nåt sånt nån gång.
Ska kolla i stallet imorgon om jag har den kvar!
Den har ju effekten att den drar ihop allt svallkött så att det helt enkelt försvinner. Då blir det heller inte nån hård skorpa utan brukar bli mjukt och fint.
Snabbt går det också. Baddade morgon och kväll i ett par-tre dagar så var det nästan borta :-)

2013-03-29 @ 22:35:20
URL: http://mylifeandme.blogg.se
Postat av: Sandra

verkar vara en bra sårspray ju! :-)

2013-03-29 @ 22:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback