Onsdag

Löööningsdag, som jag har längtat.. men de säger väll bara swisch så är dom pengarna borta.
 
Idag har jag vart till Borlänge, var dit och skulle besikta min bil, hade K me mej så de vart lite shopping i hästaffererna som finns där.. eller ja så mkt handlade jag faktiskt inte. Vart en påse nypon/björk bara :D
 
Igår kväll när jag skulle byta omläggning på Jullan, så luktade de ruttet, givetvis vart jag så olycklig och känner mej så hjälplös. Men gjorde iaf rent o la om de igen. När jag kom hem mejlade jag veterinären som är insatt och hon ringde upp idag, hon tyckte att de känns onödigt att sätta in antibiotika om de inte är infekterat och  de är ju svårt att säga utan att nån tittar på de, men hon sa även att de kan behöva luftas för de är ju instängt så gott som 24/7. Så hon tyckte jag kunde ta av omläggningen på dan göra rent de på kvällen och låta de vara utan under natten oxå så ska jag ringa henne imorrn. Sen så har ju skenbenet blivit tjockt oxå, antagligen är de pga såret, att hon fått lymfangit, så hon sa att jag gärna får promenera Jullan så mkt som möjligt.
Sagt och gjort, när jag kommit hem från Blnge så åkte jag upp till stallet, gjorde iordning och tog in Jullan, då upptäckte jag till min stora förskräckelse att de flesa stygnen lossnat och de ser ut som svallkött typ, men den ruttna lukten var borta iaf. Kan hända att läkningsprocessen satt igång nu mer och bättre när de inte är instängt hela tiden. Tog och skulle gå en prommis me henne, gick mot travet och vände, då flög fan i henne, eller vem som nu tog över hennes kropp, överpigg häst exploderade, reste sej sparka bakut och var helt tokig, snacka om laddad häst som inte alls tycker de är kul att bara gå! hade fullt sjå att gå de få metrarna hem, hängde i grimskaftet och gled på isen, livrädd att tappa henne. Men vi kom hem och allt gick väl. Gjorde rent såret, gjorde bedömningen att de får luftas över natten sen är de nog lika bra jag sätter på nån omläggning när hon är ute så inte såret går upp för de har ju slutits sej rätt bra trots allt. Sen ser de kanske värre ut i verkligheten än va de kanske är, och orolig matte som man är så oroar man sej ju för minsta lilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback