Tisdag

Äntligen idag vart de lite sovmorgon, om än att klockan ringde eftersom de var lunch trav som jag skulle jobba på.
Imorrn jobbar jag kväll så får en till oxå.
 
Igår efter jobbet så var jag och köpte hö, 6 inplastade rundbalar, tur man har snälla killar som kan ställa upp och som har lastbil;) så istället för att köra 2 i taget på släp med bilen fick vi på alla på samma gång. Efter körningen så körde jag Jullis en vända i skogen, pigg och glad som vanligt, den fröken hon gillar verkligen att springa och fort ska de gå, helt otroligt att hon är som natt och dag att rida och köras. Men nu blir de bara att köra ett tag då jag fått min sadel såld, och letar ny, samma märke som jag hade men vill ha en i dressyrmodell istället
 
Idag har jag jobbat på travet, vart till Leksand en sväng på Granngården. Sen åkte jag till Gärdsjö, och hämta ett lass med småbalshö, är nämligen lite för tidigt och varmt ute än för att sprätta en inplastad bal. Så jaa jag har lagt ut en hel del pengar de sista dagarna på bara mat åt mina djur.. men som jag skrivit förut så prioriterar jag de istället för andra saker..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback