Söndag, sista semptember

Hå och hej!!
 
Vilken dag de vart igår. Jag och Johanna kom iväg strax innan 8 på morgonen, bilturen avlöpte bra hela vägen till vårt mål Torsby:)
Väll framme så vart de en massa hälsande på först tvåbenta och sen alla fyrbenta som var 5 st som hälsade oss välkomen, däribland Godis som jag hade åkt dit för.
 
En 1.5 årig tik, mycket glad hund, lite osäker men otroligt trevlig. Hon har tidigare bott tillsammans med ett par där han i familjen har vart döv, så Godis är inte så van med röstkommandon. Men hon verkar vara lättlärd och är ju inte så gammal heller så hon är säkert formbar.
När vi kom hem till Rättvik, verkar hon finna sej direkt, natten har gått bra, och för en stund sen så tog vi en längre promenad, ner till ån en sväng, där hon fick springa lös. Hon gick i vattnet lite och sprang runt verka tycka de va kul och skönt och få vara lite lös, och hon lyssnade mkt bra när jag ropade på henne :)
 
Bilresan hem från Torsby slutade med bogsering från Malung :/ vi stannade för att käka och när vi kom ut till bilen igen så starta vi och börja åka, men bilen gick skit kasst, tog inte på gas, ryckte och la av. Vi fick igång den och lyckades ta oss av vägen. Sen pröva vi flera ggr att starta den, denla ev efter ett par sekunder och tog fortf inte på gasen. Vi fick tag i en kille som till slut kunde komma upp och hjälpa oss hem, så de slutade som sagt med bogsering, de hade hunnit blivit mörkt, de regna, immade igen på rutorna, och batteriet vart bara sämre och sämre, men vi tog oss hem till R-vik tills lut och vi klarade oss helskinnade. Vi har funderingar på om de kan vara soppa pumpen som gett upp..
 
Så för tillfället blir de att cykla för mej :/ men hoppas nån kan hjälpa mej snart och kolla vade felet är, köpa den dära delen få dit den och sen hoppas jag på att bilen funkar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men åhh, vilken söting! Måste kännas underbart att ha blivit med hund igen :-)

2012-10-08 @ 19:22:39
URL: http://mylifeandme.blogg.se
Postat av: Sandra

Ja verkligen mysig! Har du köpt henne eller är det fodervärd?

Åh, vad var det för åktur du var ute på då? Nån häst som slog också?

Ja jag har fyllt i en skadeanmälan och pratat med Benny på grafströms så han skulle hjälpa mig med det. Köpte ju vagnen för rätt länge sen, men har inte använt den så mkt så han skulle se om han kunde få igenom att jag inte behövde dra av så himla mkt. Hoppas att det blir bra. Hur pass skadat blev tex ditt sele? Det var några remmar som gick av på mitt, vet inte hur de bedömer...

2012-10-08 @ 23:25:35
URL: http://mylifeandme.blogg.se
Postat av: Sandra

Åh, vad jobbigt. Ja, det kan verkligen hända saker när man håller på med hästar alltså. Tur att det gick så pass bra för er ändå! :-)

2012-10-09 @ 18:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback