Måndag tredje september

Strålande sol idag, och jag är ledig eftersom jag arbetat hela heljen.
 
Började med en sovmorgon, men väcktes av takläggarna som är klar med mitt tak nu och har börjat med taket på huset bredvid.
Var nog i stallet redan innan 11 idag. Mockade och tog in fröken gjorde henne klar för en springtur framför vagnen. Underbart i skogen, dock lite skitigt på vissa ställen där de fortf var pölar kvar efter regnvädret..
Hon var pigg och glad som alltiid när hon körs. Väl hemma i stallet igen så hade hon trampat upp sitt genomtramp på sin ena bakkota som hon orsakade i sin senaste start.  Men nu har jag skickat efter ett par genomtrampningsskydd som säkert kommer inom dom närmsta dagarna.
Hon ska skos med kilsulor oxå så hon kommer högre upp med trakten, men kanju va bra och ha dessa skydd ändå.
 
Ikväll ska nog bilen få sej nytt blod och en ett filter. Få se om vi fixar så jag kan använda värmen oxå utan att de kommer glykol  ur fel ställen så de blir en hinna på rutan av det.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback