Shit alabamba!

Imorrn då kan jag lova att jag har träníngsvärk i armarna. Så alla ni som tränar på gym och liknande, släng er i väggen, och börja träna häst istället. Inte nog me att ni får friskluft under träningspasset, ni får även träna era armar och till viss del, rygg och ben oxå. Har ni riktig otur så får ni mjölksyra så ni knappt känner era armar och händer, ni vet bara att ni sitter och håller i nå läderstroppar, och hoppas att ni ska orka hålla och inte tappa de ni håller i.
De mina vänner de kallar jag för träning, dessutom får sej hästen ett träningspass oxå.
 
Nu är Jullan iaf klippt för första gången denna vinter, få se hur lång tid de tar innan de växt ut och när de blir dax igen och hur många ggr de behövs. Men de är så otroligt skönt med klippt häst, duschade henne idag efter snabbjobbet på rakbanan, och de tog inte lång stund innan hon var torr.
 
När jag klippte henne igår, kom de fram en massa små skorvar under all päls, fläckvis placerade, så dom fanns inte över hela kroppen, vet inte riktigt vad de är men funderar på om de kan var "Regnskållor".
Schamponerade henne på de utsatta ställena med Hibiscrub idag, de är ju ett bakteridödande medel, får väll upprepa och även kanske dutta på lite alsolsprit på utslagen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback