Lördag

Damn va trött jag är idag.
Fick hoppa in och jobba på Romme igårkväll oxå. Var hemma i R-vik i 23 tiden och innan jag kom i säng var kl efter midnatt, sen upp i ottan åkte upp och fodrade och släppte ut mina hästar.
Hem och tänkte sova en stund till men kvart över 7 ringde jobbet, antar de var kris men svarade aldrig eftersom jag ändå inte kunde jobbat då Jullan skulle bli skodd under fm.
Halv 9 gick jag upp och var nog i stallet en timme senare.
Nu är Jullis fin i fötterna=) Gick med henne över till banan eftersom han som skulle sko åt mej skulle köra fort med en häst oxå, och dom är inte från R-vik.
Ikväll blir de bara att ta de lugnt, kolla teve innan de är dax och sleepa några timmar eftersom de vankas jobb imorrn igen.

Kommentarer
Postat av: therese

hej såg ett kort på en häst i din blogg med massa bulor min häst hade likadana i morse va är detta??

2012-03-11 @ 11:06:34
Postat av: monica

Hej Therese!

Jag antar att dom bulorna min häst hade på de kortet var ngn sorts allergisk reaktion. Det hade vart oväder den kvällen och de var ju mitt i sommaren så jag och fler med mej tror att de var insektsbett som han reagerade så kraftigt på. Dagen efter så var dom borta. Men jag var jätte orolig över vad de var.

Kan ju inte svara på varför din häst hade såna idag. Nu är de ju bara vår och insekterna har ju inte kommit fram än. Men den kanske fått i sej nåt som han/hon reagerar på.

Går de inte över eller om din häst blir sämre så tycker jag du ska ringa och rådgöra med en veterinär.

Lycka till och hoppas de försvinner. Du får gärna skriva och berätta hur de går för er=)

Kram Monica

2012-03-11 @ 14:38:04
URL: http://monkizzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback