Tjing tjing!

Tisdag idag, och jag är ledig. Har gjort min arbetshelj nu och nu har jag 2 lediga på raken sen midsommar heljen som är min arbetshelj, men även ingår i min "sk" semesterperiod har jag bara tagit semester på lördagen. Tar alltså endast 3 veckors semester denna sommar. Så måndagen efter midsommar då går jag på lite ledighet.
Idag bjuds de på sol här, men de är gråa moln som oroar och som ni vet så har de ju vart skit väder i flera dagar nu. Men nu hoppas vi på lite mer värme och soldagar istället =)
I eftermiddag är det trav här. Ska givetvis jobba.
Ryggen är bättre och ska klämma in och hjälpa A med hennes frökens hovar nån dag/kväll.
Jullan måste oxå ut på lite träning, men i lördags kväll när jag pysslade med hästarna upptäckte jag att lilla fröken var svullen, varm och hade 2 risp sår på insidan av benet nedanför kotan ovanför hoven :/ typiskt min otur.
Haft alsolspritslösning på över natten och nu har både svullnad och värme gått ner =) Nu vill jag inte ha mer sjuka eller skadade hästar, inte hund heller, men de är en annan historia få se hur de går på fredag i Mora med honom =(
Nu måste jag fixa till mej innan värmlänningarna som installerar fönstren kommer tillbaka och sätter in en persienn som fattades igår..
Tjing tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback