Tjugonionde februari, Skottdagen!

När ska min otur vända??
Året började ju så bra, men nu tycks de bara gå "troll" i allt..
Ni som är lite uppmärksamma kanske såg att min lilla skrutta startade i måndags igen. Hon gick ut i lopp 6, V65 4 avd, ett sto lopp. "Min" kusk hade egen häst ut i samma lopp som slutade 7.a I min jolle satt en lärling som kört henne 2 ggr tidigare, Galopp in i första kurvan, kom i kapp klungan men in i sista sväng så tappade hon igen vart säkert trött, loppet gick snabbt, dessutom hade hon ju galopp, hade hon inte fått den kan man ju spekulera i hur de hade gått.. Ja ja hon slutade oplacerad, inte först utan pengar denna gång, men väl sist i mål, men nån ska komma där oxå.
Igår morse va skruttan halt, och är tjock ovanför hoven på utsidan. På kvällen haltade hon inte men är fortf tjock, samma idag, men ingen hälta.. Nu funderar ju så klart jag vad de är, hur hon fått de och är de allvarligt, eller har hon bara vrickat sej?!
Nu blir de vila ett tag få se om de blir bättre annars blir de en besök hos veterinären.
Ja ja till ngt helt annat.. Våren är på ingång, sååå härligt, takdropp vårfåglar, blöta vägar som smält och asfalt framme på vissa ställen.. I love it =)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken otur! Det ska då alltid vara nåt. Hon kanske vrickade sig när hon galopperade? Lite linda och vila kanske gör susen, annars har du ju rätt bra som bara kan ta hästen i grimskaftet och knata till veterinären :)



Annat för oss, hästen blir sämre och sämre för varje behandling och jag antar att det är för vi behandlat sekundära skador HELA tiden. Han har hög kapacitet den där pållen med tanke på hur han gått med alla krämpor. Nu bär det av till Tierp nästa vecka för att behandla honom. Jag hoppas det blir det primära felet vi hittar och att han blir BRA då, så han inte blir helt slut.



Hoppas Jullan repar sig nu!

2012-02-29 @ 21:18:58
URL: http://mylifeandme.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja, man får kurera bäst man kan. Är hon bättre idag då?



Jag blir bara så ARG på de på kliniken i Rättvik. Redan första gången jag kom in sa jag var jag själv trodde felet var men det var väl inget de lyssnade på. Sen har jag sagt YTTERLIGARE två gånger att jag vill att de ska behandla höftlederna och muskelfäst höft, men nänä, det är minsann inget fel där. Hästen är bara lite VEk som tycker det gör ont i alla muskler??? ÖH.....



Ringde Spångfors på Eurovets i morse och ville ha en diagnos per tele, haha, men jag sa ju att jag hade klart för mig vilka "fel" hästen hade. Symptom alltså. Det han sa var tveklöst: Muskelfästen i höften. (!!!) Övere TELEFON. Vetten i Rättvik fattar inte ens fast han träffat häststackaren fem gånger....det är skandal.



Om det ÄR det felet, ska jag med glädje informera herr Gammelgård på kliniken om att han bör vidga sina sinnen lite mer och lyssna på hästägarna i fortsättningen. FY.

2012-03-01 @ 16:17:43
URL: http://mylifeandme.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja, jag tyckte också Gammelgård var bra till en början. Och det kan väl mycket väl vara så att det han sett ,så klart varit fel, det tror jag. Han är bra så. Men sen att han liksom inte kan vidga sitt sinne och förstå att det måste vara nåt annat om hästen inte svarar ett dugg på behandlingen. Istället menar han att hästen är "vek". Det är lite illa.

Dock fixade han munnen på Stygge, och det gjorde han bra.

Det är väl som det alltid varit. Alla veterinärer har "sina" grejer som de är bra på och sen kan de inte kika "outside the box" liksom.

Nu VET ju inte jag till 100% att min häst kommer bli bra av det vi tänkt göra, men det är ju onekligen intressant om han blir det.

Spångfors dock, anses ju som en av landets bästa. Men även han kan väl ha fel :-)

Men Gammelgård har varit nog med tex mammas häst de var ner med. Jag vet inte vad det är med just Stygge som liksom blivit fel....tyvärr.

2012-03-01 @ 23:38:32
URL: http://mylifeandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback