Lördag 4 februari Uppsägning av prenumeneration...

Sitter inne i värmen och fryser. Är minus 20 ute.
Igår kväll var jag återigen till Romme och testade lyckan(?) med Jullan. Denna gången så hade hon ett mkt bättre lopp än senast. Men det vart inte "min" vanliga kusk som skulle köra eftersom han hade egentränad häst ut i samma lopp, som han strök under fredagen för dåliga blodvärden. Så jag satte upp en annan kusk, men med samma förnamn som min förste kusk :D
Värmningen gick bra, hon var ngt het och han sa åt mej att spänna ryggstycket, som förövrigt är på samma hål som alltid, och ingen annan har sagt nå om att de är för löst, men det var ju bara och försöka fixa de, hade dessvärre ingen håltång med mej, men jag sprang till stallet där jag visste att min förstekusk stog och han hade en som jag fick låna.
Provstarten gick fint, sen startade loppet och hon låg bra med. 500 från mål så började ekipaget att avancera, men dom kom inte framåt, tappade bort dom in på upploppet och hon slutade som oplacerad (ovanligt va??) Kan ni gissa vad hon kom? Platsen som hon tycks prenumenera på.. Först utan, jag är såååå less på den placeringen nu, jag vill säga upp den prenumenerationen med omedelbar verkan. Nu vill jag ha in lite siffror och inga mer nollor och inga d heller. Så snälla söta Gud eller vem man nu ska be om att de ska gå bra, hjälp mej att nästa start och nästa och nästa osv att nu ska hon placera sej.
Hon kan ju trava, hon gör allt bra, blåste inte ens efter loppet, och när hon var inne i stallet igen då märkte vi att hon tappat höger framsko! Gumman kämpar på med 3 skor, inte undra på att hon inte kom ngnstans då hon inte hade fäste helt och fullt ut fram, och ändå höll hon sej i trav hela loppet, de är min tjej de:)
Jag hatar och vill inte höra uttrycket "bättre lycka nästa gång" börjar bli rätt less på de nu, har sagt så efter varje start när de inte blivit ngn placering, och de har inte blivit bättre lycka nästa gång.
Nä nu skriver jag under på min avsägning av prenumenerationen på först utan och vill fortsättningsvis ha en siffra, vilken spelar ingen roll... men ju lägre och närmare 1 desto bättre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback