Fredag 23 september

Igår kom mamma hem från Mora. Jag och Charlie var förbi henne på kvällen och hälsade på en sväng. Gissa om de kändes skönt och få se henne igen. Känns lite verkligare när man ser personen än och bara prata på telefon.
Hon såg relativt pigg ut, men hon ska ta de otroligt lugnt framöver. Idag var jag där efter jobbet och hade en Vårdplanering med henne och en biståndshandläggare. Så hon kommer få lite hjälp framöver från Hemtjänsten. Nu på kvällen var jag och handlade lite åt henne.
Så klart vill jag ju hjälpa till så mkt jag kan, men jag har ju ett jobb att sköta och sen mina djur, så de är ju bra hon får lite hemtjänst tillsvidare.

Igår på dan så var jag även till Romme på lunch trav och startade Jullan. Hade en lärling som körde henne denna gång och jag sa åt han hur han skulle köra. Hon låg bra till under loppet, men när upploppet kom så "tappade" jag bort dom för de var så mkt ekipage och rörigt.. Till slut hörde vi i högtalaren att hon vart diskad :(
Ca 100 meter från mål, skulle han styra ut henne, han skulle rycka huvan och samtidigt så bröt hon, huvan satt fast och så körde han in i ett annat ekipage så de va väll därför galoppen kom. Hade detta inte hänt så hade hon vart långt fram, hon vart 8 i mål.

Annars har jag mest jobbat i veckan.

Imorrn är de Bygdetrav här hemma. Jag har lovat och ställa upp och hjälpa till vilket jag ångrar idag. För sen jobbar jag söndag och måndag. Hade verkligen behövt en dag till att vara helt ledig och bara va..




Kommentarer
Postat av: Sandra

Attans vilken otuuur! Tänk att det aldrig ska gå hela vägen in i mål liksom.. :-(

Bara på´t igen då!

:-)

2011-09-25 @ 19:20:25
URL: http://mylifeandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback