Lördag

Suuck

Fy fan, grymt uttråkad!!

Funderar fan på att ge upp de där med travet. Var till Romme igår och startade Jullan igen. Sista loppet, ett P21 lopp. 8 priser och hon var 10 i mål. Så varken poäng eller pengar. Så igår försvann 4.an från raden så nu har vi ännu mindre poäng.
Hon var inte sej lik efter värmningen, hon stog och skakade och de är inte likt henne. Men iofs så stog vi i ett stall där de var många hästar och mkt folk och en massa spring. Kan vara de som gjorde att hon var som hon var, tror inte hon klarar sånt, ska nog vara lugnt omkring henne.
Och inte nog med de, när vi skulle lasta för att åka dit höll vi på i 1½ timme innan hon gick på, hon som gått på så snabbt på slutet. Ville knappt gå på när vi skulle hem heller, men fick på henne efter ett par minuter.
Idag var hon iaf sej lik, men hon ska få vila några dagar nu. Tror även jag ska vänta några veckor innan jag testar och anmäler henne igen.
Ja gett upp helt har jag nog inte, hoppet är väll de sista som överger en eller?!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ge inte upp!! Jag har fan hållit på 10 år med trashankar, skador och två avlivade hästar. FY! Innan jag köpte Stygge funderade jag på att sluta - seriöst. Visste inte ens om jag ville hålla på längre. Men jag bestämde mig för att satsa istället och ge upp hjärtat och ge bort Jalla så jag kunde skaffa mig en starthäst. Nu HAR ju du starthäst och du ska INTE ge upp. Men kanske skulle du lika gärna kunna skaffa en till? Låna ut Ari på foder (eller satsa på honom också?)?

Och du har helt rätt - HOPPET är det sista som överger en.

Kram

2011-10-15 @ 18:14:13
URL: http://mylifeandme.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja det är verkligen svårt.... Jag förstår verkligen. Och man blir ju sån kompis med hästarna så man vill ju inte göra sig av med dem heller... Fortsätt kämpa! Imorgon ska vi starta iaf! Och jag är SKITnervöööööööös!!!!!

2011-10-16 @ 21:08:06
Postat av: Malin

SV: Här finns den: http://www.bokus.com/bok/9789163063404/hastagarens-ortabok/

2011-10-16 @ 23:17:17
URL: http://kyro.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hoppet är det sista som lämnar en :) Men du har ju startat på nu ett tag o de 3 sista starterna med ca 2 v emellan... Hon kanske behöver ett break, behandling, nytändning..? Det kanske blir för mkt för fröken menar jag... Så när hon inte ville lastas heller. Har du kollat upp henne? Hon kanske har ont i nån kota eller nåt? Kram

2011-10-17 @ 09:15:14
URL: http://picadillylily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback