Tisdag tjugofjärde maj

Spännande och händelserik dag må jag säga.

Idag har Jullan fått träffa Gabriella, hon som pratar med djur. Fick reda på lite vad som hänt hos hennes tidigare ägare/tränare. Hon har tydligen haft magsår, och mår inte så bra "invärtes" så att säga. Men får jag bara bukt med de så har jag en kanon häst. Hon har även haft nån fästing som gjort henne dålig de i samband med hennes magsår, hon tränades hårt och hon kämpade trots att hon inte var frisk och mådde bra. 
Så nu ska jag bort med betfor för hennes del. Hon ska äta torrhö och absolut inte hösilage eller ensilage. Hon ska få olja i maten, få blåbärsavkok. Sen ska hon få kamomill i homopatmedicin varje dag, sen var fjärde dag ska hon ha en ampull kamomill. Hon har fortf lite problem med sin mage, men inte alls i samma utsträckning som hos tidigare hem. Hon har känt sej som en bit kött som vart upphängt och fladdrat i vinden, men hon känner sej bättre nu. Tycker de är roligare variation i sin träning nu än förr. Ibland kan hon ha så ont i sin kropp att en borste känns som den river. Hon har lite problem i nån halskota och ryggkota, men de blir bättre och bättre..

Detta är lite av de jag kommer ihåg för stunden. De är så mycket man tar in när man får de berättat för en, så de är inte lätt att komma ihåg allt.
Men spännande är det. Vet att vissa inte tror på sånt här, men jag gör de verkligen, för varje gång får man de mer och mer bekräftat.


Nu ska jag göra mej iordning, åka upp till travet köra startbilen i licensloppet.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback