Måndag elfte oktober tjugohundratio

Charlie är fortf inte helt bra. När jag kom hem på min lunchrast så hade stackarn spytt galla och legat i det. Han var grön på nosen och huvet, svansen och bakbenen. Han hade inte rört sitt vatten heller. När jag slutat och kom hem drack han iaf lite vatten ute. Sen kom jag på en briljant idé eftersom de är så svårt att få in honom i duschen. Jag tog fram trädgårdsslangen och kopllade in den från min dusch och ut bakom huset. Funkade kanon bra och han stog still hela tiden, inte alls som när man ställer han i duschen. Så nu kom de fram en mkt renare Sanktis :)

Han fick följa med till stallet nu när jag tog in Ari och när vi var hemma igen så gav jag honom risavkoksvattnet och lite ris. De gick i som ingenting. Imorse när jag serverade honom endast risvattnet ville han inte ha. Finns så de räcker till imorgon bitt oxå och sen på kvällen då ska jag testa ocg ge honom lite vanlig mat.

Nu har jag mojsat ner mej i soffan och ska köka lite glass och kola på teve.


Kommentarer
Postat av: Sandrah

usch, jag hade inte ens klarat av att se det...stackars häst...



Och stackars Charlie som är så dålig...lilla gubben...hoppas han blir bra snart....

2010-10-11 @ 22:00:43
URL: http://mylifeandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback