Lördag Nionde oktober

Jaha få se nu hmm...
Lördag idag vilket innebär att jag sist skrev i onsdas..

Ja som sagt eller skrivet kanske så var vi ju på kurs till Bollnäs i torsdags. Klev upp 5:20 och åkte från R-vik i kavrt i 7 tiden. Regn och rusk. Samling på Hotell Scandic 8:30. Kursen gick bra och de var intressant. Men var en föreläsare där som pratade om värdegrunder, då höll jag på och somna.. :/
Avslutade kvällen på travbanan för middag. Sen bestämde vi oss för (jag och Ina) att går till Hästshopen och kika och sen åka hemöver. Hemma igen 21.30. Trött som en gnu.

Igår fredag jobbade jag först på dan och sen på kvällen skulle jag hoppa in och "vika" på Romme. Så när jag slutat på dan åkte jag hem och sov några timmar innan jag drog vidare. Och tur va väll de för de vart en långkväll minst sagt. Vi var saxbana till Östersund och där uppe hade dom dimma så dom sköt upp starterna emellanåt vilket drabbades oss oxå, till slut ställde dom in de sista loppen. På Romme hade vi nån omstart men i lopp 3 hände de...En tragisk olycka med ett olyckligt slut. Hästen en 4 åring kom av banan på nåt vis och har plöjt ner 00 stolpen innan den har ramlat och kanat en bit. Tyvärr med dödlig utgång =( kusken klarade sej bra, men såg mycket chockad ut. Trött som fan när jag äntligen var hemma igen.

Har jobbat idag oxå och nu när jag slutat och kom hem har jag sovit i nån timme.

Nu ska jag strax åka upp till mamma och avnjuta lite våfflor =) Imorrn är jag ledig och gissa vad jag ska göra?! Japp sova ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback