Tjing tjong långkalsong!!

Idag är de lite mildare ute.. just nu ca 18 minus grader(bara)

Jag håller på och tvättar lite, och har dammsugit av lite oxå. Även vart till stallet släppt ut Ari, mockat och gjort iordning. Nu när de vart så kallt har han fått stå inne till lunchtid, sen in vid 16 tiden. Han gillar verkligen inte att vara inne, men går han ute för länge så fryser han trots 3 täcken...Få se m han får gå ute tills de är dax att fodra kväller idag, eftersom de nu är lite varmare än andra dagar.
Är världskrig i stallet just nu. Dom två idioterna jag har skrivit om förut håller på att trakaserra mej. Funderar allvarligt på att polisanmäla dom. Ska ev till och med och kolla på en ny stallplats. Vill ju egentligen inte flytta, men orkar snart inte med dom.

Denna vecka har jag endast 4 st arbetsdagar, en ganska soft vecka. Går på imorgon och slutar på fredag. Nästa vecka däremot blir bra mycket tuffare, endast ledig på onsdan, och då har jag fullt upp, först tandläkaren på dan, sen de jag ska göra i Mora lite senare på eftermiddagen.

Sista måånaden jag går på heltid nu, fo.m 22 februari går jag ner till mina ordinarie 75% igen, ska bli skönt arnnbetsmässigt sätt, men inte med tanke på att de blir mindre pengar.. Men men allt ordnar sej väll, man ska inte oroa sej i onödan.

Nä nu är de dax och hämta lite tvätt..

Tjingeling!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback