Freezing

Shit pommes fritt va fucking kallt de är då. Och inte känns de bättre efter vad som hände oss när vi skulle hem från Blnge och utställningen..

Gör en ganska lång histroria kort: Framme i 9:30 tiden. Hade inte hunnit långt i min ring så de vara bara och vänta. Fick höra senare att dom var lite försenade. När de väll var min tur var kl i 14.30tiden, jag hade räknat med att komma in långt tidigare. Gick iaf bra, fick HP och vart BIR, sen hade dom en special tävling däe dom utsåg sötaste tik och tuffaste hane. Fick en plats i finalen även där. Alltså jag gick vidare eftersom vi vart BIR+ tuffaste hanen.
Tuffaste han finalen gick först, där åkte vi ur, åkte även ur BIR finalen, men de var otroligt kul och komma dit, var första gången, men förhoppningsvis inte den sista. Och så fick vi otroligt bra kritik så jqg är helnöjd med dagen... Meeen..
När vi kom ut och skulle starta bilen och åka hem så hade vi mindre tur. Den starta men la av, så höll vi på ett tag tills vi tillslut öppnade huven för och kolla. Då visade de sej att de var en slang från typ kylaren in i motorn som sitter i hårdare plast på ena delen och den andra var lite mer gummi aktigt. Den drogs åt och när bilen la av vart den som vanligt. Vi konstaterade att den ströp sej själv på nå vis. Först trodde vi att de var en ispropp. Pratade med en kompis som trodde att IC'n fryst ihop, eftersom vi åkt så långt och de var kallt, sen när bilen stått hade de bildats kondens som frysit, han tyckte vi skulle skruva bort slangklämman och testa om bilen gick utan.. Men de var ju lättare sagt än gjort. Hade ingen skruvmejlsel och ingen tycktes stanna för och hjälpa oss heller.. Till slut hittade jag på en tång så vi lyckades få bort klämman med och startade bilen... och den gick!! De var typ en och en halvtimme senare i 20 minus grader. Vi åkte till en mack där de jobbade väldigt otrevligt folk. Som tur var hade A ringt efter en kompis och hennes kille som kom. Dom åkte efter oss till Insjön hem till A. Där satte vi 2 st kupévärmare framför IC'n för och tina upp den. Gick in och värmde oss och efter ca 40 min gick vi ut för och kolla om de funkade när vi satte ihop slangen där vi tog bort den. Och till våran glädje gick den. Kunde äntligen åka hem.
Nu hoppas jag ju verkligen att det inte fryser över natten igen, eftersom jag inte får upp huven själv så jag kan ta bort slangen igen. Men jag får ringa Fi imorrn bitti isf för hon ska fodra hästarna på travet..

Så vad har jag lärt mej av detta då?? Jo att man ska inte åka så långt när de är för kallt. För tydligen ställer kylan till mer än vad man tror.

Nu ska jag ta och krypa till sängs och försöka få upp värmen. Charlie är trött och tagen han me, och har redan lagt sej brevid min sida av sängen nere på golvet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback