Tjodiloo

Onsdag redan. Kändes kämpigt i måndas och ha 3 dagar framför sej på jobbet. Men swish så har dom dagarna gått. Skulle egentligen bara vara ledig imorrn och sen jobba både fredag och lördag. Men jag chansade på att de fanns vikarier och la in om semester. Så nu är jag lite "lång" ledig, i 5 hela dar, nästa gång jag sätter min fot på jobbet blir på tisdag kl 07:00 =)

Har haft lite strul med min digitalteve de senaste dagarna. Bilden har hakat och hängst sej. Och ibland när jag slagit igång teven efter att den vart av i flera timmar så har bilden hängt sej totalt. Så jag har fått atänga av, dra ur kontakt, satt i kontakt och starta upp igen och till slut har den hoppat igång. Samma idag, slog igång teven efter jag kommit hem från jobbet, och då hade bilden hängst sej igen.. Gjorde samma som sist, stängde av drog ur osv. Men innget hjälpte. Så till slut var jag tvungen att ringa kundtjänst. Och ni som oxå använder er av Telia, eller i detta fall Felia, vet ju hur man ska prata och knappa sej frma med en datoriserad tant. Dom kände av om de fanns nå knas på linjen men hittade inget och sa att de kunde ta upp till en halvtimme innan allt återställts.. Jaha bara vänta oc se då. Testade inget hände så jag var tvungen och ringa igen. Denna gång valde jag och få prata med en support och slippa knappa och trycka mej fram. Han såg att boxern inte fick nån kontakt med IP adressen att de förmodligen va nå knas med boxern. Han lägger in en beställning om en ny box, och jag frågar hur lång tid de tar innan dennya kommer..Inte innan heljen.. OMG jag som har en massa program och se ikväll och inte kan jag ju kolla repriser i heljen heller för då har jag ju fortfarande ingen teve..Men han sa att jag kunde ju testa och dra ur kontakten i ca 10 min och testa igen sen..
Ringde mamma och berättade så jag skulle få komma dit ikväll och kolla.. Men vet ni vad nu när jag stoppade i kontakten så efter ett tag hoppade allt igång, så jag har teve nu.. Men kan ju va bra och byta ut boxen ändå.

Ja hur tekninken kan vara. Men skönt att de ordnade sej iaf.

Nä nu ska jag ta och diska lite..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback