Se där ja

Vart en tur ändå med Ari idag. Blåste ju inge alls, så då passade jag på att köra lite. Tyvärr vart de ingen jätte lång tur, iaf inte den vändan jag tänkt mej, för efter blåsten som varit de senaste dagarna låg de träd lite här och där som blåst ner och låg över vägen och de är lite svårt att ta sej över med vagn. Hade jag däremmot ridit då hade de inte varit några som helst problem.Sen var de några cross "idioter" ute och åkte på våra kör och ridvägar, och fick en sån efter mej och de hade kunna gått riktigt illa, för Ari vart jätte rädd, en cross låter ju ganska mycket som ni flesta kke vet, och får man då en sån bakom sej och hästeninte hinner se va de är, ja då är de klart att han blir rädd. Så de var bara och hålla i sej för kung och fosterland och försöka få Ari att lugna ner sej. Gick iaf bra, denna gång...

När jag kom hem tog jag itu med mina rabatter och klippte ner dom, torra och vissna blommor. Men nu är de klart för iår.

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Det där med crossar är jättejobbigt. Här är det minst 10 ungar som alltid är ute och åker, och dessutom har de såna där fiddysar som låter 10 ggr så mycket. De brukar fara runt i skogarna och bredvid ena rakbanan där de åker på torvområdet. Shit vad det låter, man är lika nervös varje gång man möter dem för man vet liksom inte vilka som tar hänsyn. De flest gör ju tack och lov det. Min bror åker också så hästarna börjar bli vana. Men man vet ju aldrig om det skulle vara en extra smal väg och någon som kommer i full fart. Jag kom i en kurva en gång och höll på att krocka med en sån men hästen skötte det superbra, då älskar man dem extra mycket hahaha :)

2008-10-28 @ 16:31:05
URL: http://mylifeandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback