Yrväder och oväder

Börjar om att berätta om mitt lilla yrväder. Var hem på min lunch och skulle kolla läget hemma och låta han rasta sej lite. Som dom senaste dagarna har han dragit in en massa skor i vardagsrummet och lagt under bordet. Han har hitintills bra burit och dragit lite i snörena, tills idag, då har han även passat på att smaka lite på ett par tofflor och i ett par gamla skor(ska eg slängas) syns de lite bett. Han har lycktas dragit ner duken på vardagsrumsbordet, där stog en glasljustake till för värme ljus med blåa glas stenar i botten, de låg givetvis på golvet så de vara bara att snabbt dra fram dammsugaren. på mattan låg även en nalle, den jag fick av D när jag fyllde år. Den hade han tack och lov bara burit. Ja man får tänka på att han bara är valp, han är ju trots allt bara 5 månader gammal så.....

Sen nu på eftermiddagen vart de ett sjuhelsikes oväder här. De börja åska och senare blixtra. Jag oroade mej direkt för Charlie eftersom jag haft en åsk rädd hund förut och sen kom jag att tänka på mitt modem oxå som jag inte dragit ur..inget modem ingen teve! Men både hund och modem hade klarat sej undan detta åskväder.

Har vilat en stund nu känner mej lite piggare, hoppas bara jag kan sova sen ikväll då..

Nu skiner solen ute så egentligen skulle man passa på att gå ut och hitta på nåt, men vad de har jag inte en aning om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback