Gaaaah...

Äntligen har jag fått internet tebax...när jag skulle sätta igång datorn igår efter jag slutat och kommit hem kl 15, så funkade inte internet hmm.. jaha de var bara och ringa Telia support de och höra vad de kunde vara för möjligt fel...hamnade på nummer 69 i turordning i deras kö system och vänte tiden var ca 26 min... när jag väl kom fram och förklarade mitt problem sa killen jag pratade med att jag skulle pröva koppla in modemet i de andra jacken...funkade inte det skulle jag ringa tebax...

Ja ja, jag prövade ialla jack jag har i min lgh, men tror ni att de funka?? Nääää


Så de var bara och ringa igen...nu med nummer 65 turordning och ca 30 min vänte tid...Jaja fick prata med en annan när jag väl kom fram och hon sa att jag skulle pröva låna ett annat modem och även pröva om mitt modem funka hos ngn annan funka de inte skulle jag ringa tillbax igen...som tur va har min granne samma bredbands bolag som mej så hon kom ner med sitt modem och vi testade på alla jack, men näj igen, sen tog hon mitt me upp till sej och testade och där funkade det...


Ringde en tredje gång till Telia, nummer 69 i turordning och ca 25 min väntetid, när jag äntligen kom fram så förklarade jag mitt problem va alla hade sagt och att jag gjort som dom sa men inget funka, då sa han att han skulle skicka ut en tekniker på detta för han tyckte de lät skumt.. men de kunde ta upp till 3 arbetsdagar innan en tekniker kolla på felet...


Idag vid 12 tiden ringer de på min mobil, de va teknikern som ringde och sa att nu skulle nog mitt bredband funka igen, så jag stack från jobbet och mötte upp honom här hemma, satte på modemet och datorn och.. javisst de funkade.. då berättade han att de var ett annat bredbands bolag som skulle koppla in bredband åt ngn men tagit och kopplat in på min kabel!!! Alltså försvann mitt... Hmm hur fan kan detta va möjligt vet dom inte va dom gör eller??!!

Gissa om att man blir arg, och jag dessutom som har digital teve genom bredbandet, alltså kunde jag inte ens se på teve igår för att skiten inte funka....


Kommentarer
Postat av: Linda

ja men han skulle försöka komma innan 18 iaf för han ville att vi skulle kolla lite på stan osv..så kanske vid 16:00 - 17:00 tiden, fast jag tror inte han kommer hinna hit tills dess. Men ring du får vi väll se.P

2007-09-19 @ 10:15:01
URL: http://sweetkay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback