Tjing tjong styrstång

Måndag igen da, vart ledig i heljen men inte gjort nå speciellt alls, på freda va de film kväll bara. Lugnt och skönt.
Lördan till bringades en hel del i stallet, körde Ari för första gången på rakbanan och han skötte sej mkt bra, förutom att vissa saker va jätte farliga:S vart lite galopper emellanåt, men nu fick jag iaf se lite va han går för.. skulle  mer än gärna ha lite sällskap när jag tränar så kke han skärper till sej oxå!

På lörda kväll smaska vi pizza, sen åkte vi te söderås och drack kaffe och även lite vin slank ner, trevlig kväll iaf.
?

Sönda däremot var rena rama stormdagen, hade börja och snöa lite vid 6:30 tiden när jag skulle till stallet och släppa ut, några timmar senare vakna jag av att de blåste och snöa nå kopiöst =/ uscha, men de lugnade ner sej tack och lov.. på em hade mkt av de som kommit ner nåra timmar tidigare smällt bort. Va på verkstan och bytte nrplåten bak, den som jag inte fick bort förra året för allt va fastrostat, fast me lite andra grejjer så släppte de direkt!


Mkt jobba denna vecka, är bara ledig på torsdan åssåå måste jag och hämta hö nån dag oxå, men han jag köper av låg däckad i förkylning, och bästa dan för mej och hämta är ju på torsdan, så de e bara och hoppas han blir frisk till dess... annars vet jag inte va jag ska göra, för i heljen hinner jag nog inte hämta, och höet räcker nog inte till tisdan nästa vecka då jag är ledig igen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback