Trött såå jäkla trött...

Var några dagar sen jag skrev nu...
Vet inte vart jag ska börja riktigt....Men iaf så på fredan så skulle jag på utbildning i Bollnäs på travet där..skulle va samling kl 8:00, började med frukost, sen drog de igång, på förmiddagen pratade vi om olyckor, jätte intressant. sen vid 12 var de dax för lunch och på eftermiddagen så skulle vi prata om "linjestart" + lite annat, fick lite frågor som vi skulle diskutera.
Utbildningen avslutades vid 16:30, sen skulle vi få middag vid 18. Så vi stannade kvar efer maten och kolla på några lopp, och så gjorde vi en V65:a ihop, gick desvärre inge bra på den, sprack i 3:e loppet.. men men allt kan juh hända inom trav:S
Vid 20:30 tiden så tyckte jag att det var dax att börja åka hemöver så de inte skulle bli alltför sen kväll, eftersom jag skulle upp och jobba på lördag morgon...
Hemfärden började och när vi var någonstans mellan Edsbyn och Furudal så börjar avgasreningslampan(Lambda) att lysa, märkligt tänkte jag för den har då aldrig lyst förut.. men så titta jag till på tempmätaren och märker att den står helt nere på Rött!! OMG bilen kokar, hittar till slut en P-plats som vi kan stanna på, hoppar ur och upptäcker att de inte finns ett dugg med vatten i bilen...shit, här stog vi jag och Maria mitt i skogen utan vatten! Så vi börja kika oss runt ocg gissa om vi vart förvånade när vi hitta en tom 5 liters dunk liggandes i skoge, tänkte att de kke fanns nån å eller bäck som vi kunde få lite vatten ifrån, men icke! Men så titta jag genom skogen och upptäcker att de finns en sjö en bit ifrån oss.. Så vi skyndade dit och fyllde dunken+ 2 st 50 cl pet flaskor med vatten och tänkte att detta måste juh verkligen gå vägen eftersom vi både hittat dunk och vatten...
Så vi skyndade tebax till bilen och fyllde på... och Maria skulle gå och fylla dunken med mera vatten så vi hade ifa de skulle blir nå mera, men när hon gått upptäckte jag att bilen börja läcka ut vattnet vi precis fyllt på:S börja kika närmare och upptäcker att den trycker ut vattnet under ett tändstift....=( jaha min vanliga otur!
Fick tag i Daniel och Björne som skulle åka och tanka och köpa en bogserlina. Så de var bara och sätta sej och vänta... Till slut dörk dom äntligen upp, då hade klockan hunnit bli ca 22:30. Så det vart bogsering hem, väl hemma kl 00 så lämpa vi bilen, körde hem Maria och upp och tog in Ari.
Kvällen vart väldigt sen och jag var skit trött när jag klev upp kl 7 på lördag morgon..=(
På lördag eftermiddag skulle jag följa Lena(Bjitta) på ett "snuskparty" hos hennes morbrors fru, hade även då tänkt att de inte skulle bli så sent, men tjiii fick jag igen.. vid halv 11 och en massa cider och glas vin senare ville vi absolut inte hem och sova, så vi fixade chaffis när vi kommit hem till Rättvik och så drog vi till Bjurs på lite fest, vid 2 snåret kände vi att de nog var dax och tänka på refrängen, så då begav vi oss hemöver... Dock så somna jag ju inte direkt när jag kom hem... ;) och sen var de då åter dax att åka och jobba.. som tur hade jag delad tur så jag kunde lägga mej och vila lite på dan...

Ja detta är min helj, lite sömn och en hel massa med otur... Aja nu är det bara och hoppas att de inte är ngt större fel på bilen och att det inte blir alltför dyrt, på onsdag(förhoppningsvis) ska Lars komma och kolla på bilen, få se vad han säger.. 

Har iaf sovmorgon och är ledig imorrn och onsdag, fixat så att tjejjerna i stallet tar ut Ari på mornarna.

Så just nu så får jag cykla vart jag än ska, bra med ny cykel, men va bekvämt de är och kunna ta bilen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback