kallt!

Sötis
Ja idag har d vart så kallt igen, när jag gick upp imorse var d -24 grader :S.. brr verkligen kallt..
Skulle och tanka bilen innan jag skulle börja och jobba.. men tjii fick jag, låset till tanklocket(det som sitter innanför luckan) hade frysit, så där stog jag på macken och försökte värma nyckeln med en tändare för att kunna tina upp låset.... verkligen brandfara, men d gick bra denna gången vart ingen brand. När låset äntligen tinat och det gick att vrida runt nyckeln och låsa upp, då snurrade bara själva tanklocket runt runt ju mer ja vred desto mer snurrade det, hmm.. måste ha frysit runt själva locket oxå...Så d var bara å strunta i tankningen då, men jag var ju tvungen å ha soppa i bilen för jag skulle typ få torsk vilken sekund som helst. Så jag åkte till jobbet och pratade me nåra killar där, som var ut och försökte hjälpa mej, men d lyckades inte heller...
Kom då på den briljanta ide´n att ringa en annan person som jobbar på volvo verkstan, så ja åkte dit, och han skruvade och grejjade och kom med en stor polygrip liknande sak och skulle få bort d dära förbaskade tanklocket, men lyckades inte, fick till slut köra in bilen i själva verkstads hallen och med ngn grej som värmer saker lyckades vi äntligen få upp det och jag kunde åka å tanka=) Lyckligt slut på en mindre lyckad morgon;)
Vart på ngn sorts kurs idag "Etik och Arbete" sen slutade jag kl 12:30, och är långledig ända tills tisdag eftermiddag, om det inte blir nå xtra jobb vill säja..
Har färgat mitt under hår mörk brunt (ser nästan svart ut) nu på eftermiddagen och det vart skit snyggt och verkligen lyckat, tänk att så lite kan göra så mycket, känner mej nästan som en ny person.. hihi...
Och Läändaa har hjälpt mej att få in en klocka här på bloggen idag oxå, innan hennes internet försvann...fiberkabel avgrävd i Västerås! hon sitter nu och rullar tummarna och hoppas på att det snart kommer tebax=)

Kommentarer
Postat av: Linda

Nu har jag äntligen internet igen:D:D:D

2007-01-25 @ 21:20:41
URL: http://sweetkay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback