På shoppningresa till Årjäng..

Vilken helj.. haha.. lördagens kväll fördrev jag i mycket gott sällskap.. några cider till en början  och en skoter färd som kändes som 40 mil (var nog bara nån enstaka mil som max vi åkte).. när vi väl kom fram dit vi skulle efter ca en halvtimme så var d jätte trevligt drack kaffe, vin m.m.. vid 3 tiden på natten var d dax att tänka på refrängen så då gick skotern hem över..Inte mycke sömn den natten inte;) men trevligt trevligt..

På sönda fm kom vi på den briljanta idee´n om och åka till Årjäng och kolla på en häst, så strax efter 12 kom vi iväg.. med två stopp på vägen ner för mat osv, så var vi framme dit vi skulle vid ca 16:30 tiden, kollade på hästen och jag bestämde mej för att köpa den, hade vi nu åkt så långt så kändes de ju inge skoj att åka "tomhänt" hem.. så efter lite kaffe och betalning och skrivna ägarbytespapper så lastade vi på "lilla" Ari som egentligen inte är en liten kille.. Å så började hemfärden... Stannade i Philipsstad och tankade och kollade till pållen..Var mkt halt på vissa ställen och det var en och en annan avåkning. Tur man har en van chaffis som verkligen visste vad han gjorde (var nästan som han aldrig gjort annat i sitt liv än å köra bil med häst på släp) men han är juh van och köra tunga fordon!

Väl hemma i Rättvik kl 22.30 ca så lastade vi ur och städa finkan och kunde åka o lämna tebax den sen var d bara hem ta en dusch och hoppa i säng! Trött som bara den, inte mkt sömn lörda natt och det blev de inte sön natt heller, eftersom de tar ett tag innan man somnar och sen skulle man upp o jobba på måndan:S


Ari verkar har gjort sej lite hemma stadd nu och verkar trivas=) gnäggade åt mej imorse när jag kom och skulle släppa ut honom och ge han mat.


Nu ska jag strax åka till sjukgymnasten igen för min rygg, sen ska jag jobba ikväll.
Har mina 2 hästskötare som ska upp o fodra kväll idag=) puss på er ni är för söta;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback