Hmmmmmmmm...

Ja va kan man säga...
Allt börja såå jätte bra..:
 
Har setat på min häst idag, för första gången, han var jätte snäll, satt fast på gången och först hängde jag mej över honom men sen tänkte jag att ja prövar och sätter mej upp riktigt få se hur han reagerar, och de va inga problem alls=) han stog så lugnt och snällt och stilla... Så snart kke han är inriden så man kan ut på mysiga skogsturer till rygg oxå=)

Men sen när jag selat och kört ut mot skogen så har de inte gått så jätte bra..:
Strax nedanför stallet befann sej en massa orienterare ute, farligt farligt, och allra farligast va juh deras röd/vita band + orienterings grejjerna(kommer inte ihåg va de kallas) som dom ska leta upp... Ari bara vägrar gå framåt, börjar backa och försöker vända, stegrar sej t .o.m  han lyssnar inte alls på hur jag smackar, slår me tömmarna elle nå jag gör, till slut så kommer de en kärring som jag skriker till att ta bort dom där "jävla grejerna" innan de händer en olycka att detta faktiskt är en kör/rid väg, hon tar bort dom och efter en lite stund får jag äntligen honom och gå förbi... (till saken hör den att vi får inte rida eller köra på motionsspår elle skid spår men dom tror att dom får vara på våra vägar hur som helst!)

Aja tänkte jag och kör vidare ganska uppretad. Märker lite längre fram att vägen jag ska fortsätta köra på är avstängd! Hmm iaf så tänker jag att då kör jag mot Gokart banan för den vägen är bra och köra på...Tjiiii fick jag, för framme vid gokart banan har dom träning och de står en massa bilar uppställda.. bl.a en skåpbil som jag mkt väl känner igen.. Då helt plötsligt kommer de en gubbe fram och säger att jag ska stanna, och de gör jag juh naturligtvis, men hade jag vetat va han skulle säga hade jag aldrig gjort de, för då får jag en utskällning om att man inte får framföra häst på den vägen, för den preparerade minsann dom och vem gör de efter oss me häst undra han..och under hela tiden som han står och skäller så lite bakom honom står ägaren till skåpbilen och bara glor säger inte ett ljud... Å jag va så förbannad =( det sitter inte en enda skylt efter den vägen som talar om att det inte är allmän väg eller att man inte får köra/rida där, så hur i helvete skulle jag kunna veta de????? Har ridit/kört förbi där hur mkt som helst förut och ingen har sagt nå...
Ja och som vanligt är man "efterklok" och kommer på va man borde sagt till den där jädrans gubben!!


Nää nu ska jag ta och försöka sova lite och hoppas på att morgon dagen blir mkt bättre och så även heljen...

Natti natt..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback