Tre dagar in på nya året

De snöar o har kommit rätt mkt under em o kvällen. Bara att hoppas de får ligga kvar lite längre nu då än ett par dar eller nån vecka.
 
Igår fick jag provsvaren på mina prover jag tog förra veckan, och nu förstår jag varfär jag mår om jag mår och inte har nån livsgnista kvar, alltid är trött och slut. Lågt järn, lågt b12, lågt d vitamin och förhöjt värde av sköldkörteln. Har fått järndroppar utskrivet och har börjat äta b12 och d-vitamin. Ska och ta nya pover om 3 veckor, är värdet på köldkörteln fortf för högt så kommer jag nog få medicin för de oxå. Sen efter de besöket ska jag träffa en dr, få se vad han säger, som de känns nu så skulle jag behöva bli sjukskriven, iaf delvis typ 25% ett tag. För de känns som jag inte orkar göra så himla mkt, och de är ju inte bara på jobbet man ka orka, har ju ett liv här hemma med en massa djur och en gård om ska skötas.
 
Nu ska jag ut och ge hästarna mat sen blir de sängen...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback