Söndag

Om ca 10 timmar är de dax att infinna sej på jobbet igen då :/ hmm ja jag har väll lite av sån där arbetsångest just nu. Men jag vet att de kommer gå bra bara man kommer dit. Sen kommer de inte ta lång tid innan man är inne i allt igen.

Idag har jag ridit Jullan igen. Vart en träningstur i sandbackarna. Nu ska hon få stå i 2 dar har jag tänkt, ta igen sej och bygga lite muskler. Sen kommer jag träna på henne varannandag igen. Få se om de blir ngn start framöver.. Har lite inplanerade anmälningar.. Anmälde henne idag till ettt lopp på Romme, men hon har ju så lite poäng så där kom hon inte med.

Har även börjat och fundera på att "långtidshyra" ett hästsläp. Har räknat lite på de och som de är i dagsläget så om jag ska hyra varje gång jag ska iväg och starta + hyra släp när de är dax att hämta hö så kommer jag upp i samma summa som om jag skulle leasa ett lite äldre släp. Sen i avtalet får jag även hyra ut de i min tur för att få in pengar till, ganska smart idé måste jag säga. Då om man har tur att folk vill hyra de så kan man ju kanske få in månadshyran till de..

Nä dax att gå tillbaka till jobbångesten en stund till innan de är dax att sova lite..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback