Måndag

Då var första arbetsdagen efter semestern avklarad. Gick smärtfritt och de kändes som jag inte vart ifrån jobbet så länge som 4 veckor.
Dessvärre fick jag en smärre shock när jag tittade på våran anslagstavla. De satt en lapp där om + och - timmar. Efter lite frågande vad de betydde så hade jag fått svar på min fråga. De är så att fom idag så började vi på ett nytt schema, bra för vissa och mkt sämre för andra. En del har fått jobba arslet av sej medans en del fått de bra nu på övergången. Enligt flera så skulle de bästa vart om vi började nästa måndag på nya schemat för då skulle de stämt mer med timmar.. Och jag med min otur har 16 timmar MINUS!! Kul i jul. Dom kommer inte dra av på lön och dom som har + kommer inte att få mer i lön. Istället så ska vi med minus tid jobba igen dom timmarna, för min del gäller de 2 hela arbetsdar.. Ja ja de ordnar sej väll, men vi är många som tycker att vi ska inte bli drabbade eftersom de inte är vårat påhitt med nytt schema...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback