Måndag

Ja de var några dar sen jag skrev. Har inte hänt så mycket, mest bara jobbat.

Som ni sett på bilden i mitt förra inlägg så har Ari gjort sej illa. Jag trodde först att Jullan har sparkat honom, men nu har jag börjat fundera lite och tror att så är nog inte fallet. Dels sitter de lite för högt upp, och sen var/är de så djupt, så om hon skulle träffat honom med en brodd så skulle de inte se ut så.. antingen har han rullat sej i hagen och skurit upp sej på nåt.. eller men jag hoppas att de inte är så.. Så har han blivit skuren av ngn. Vi har ju en person som håller till i Rättvik som har gått på och skurit hästar vid några tillfällen.. Jag hoppas verkligen att de sist nämnda är att utesluta.
Hur som, så ringde jag ju distriktsveterinären i lördags kväll efter jag hade sett såret, hon trodde inte att de behövde sys, utan att jag ska hålla det rent och hålla koll på Aris allmän tillstånd. Nu så här 2 dagar senare så inser jag själv att de skulle nog ha sytts ändå. För de är ganska djupt. Som tur är så sitter de på rumpan och där finns de ju inga leder eller senor. Men jag tycker så otroligt synd om honom. Han ömmar och är svullen. Men han har ingen feber, äter och dricker som han ska. Men man är ju lite rädd att man inte kan få det rent helt varje dag. Igår kväll satte jag på en lapp övefr och tejpade med kirurg tejp, och trot eller ej men de satt kvar imorse och satt fortf kvar nu på eftermiddagen. Jag ska tvätta och lägga om de igen ikväll när jag tar in dom. Så nu håller jag tummen att de ska läka ihop bra och inte tillstöta några dyra komplikationer.


Kommentarer
Postat av: Sandrah

Usch...lilla gubben. När han är ute kanske du kan sätta en kompress och fästa den med silvertejp? Det sitter ju så bra. Och lägger man kompressen så att den sticker lite utanför upptill och nedtill så kommer det ju även luft emellan. Rakar man bort håret runt sitter det kanske ännu bättre?

Tänker just för leran och så.... när han är inne är det ju skillnad...

Hoppas han blir bättre :-(

2011-04-18 @ 23:42:27
URL: http://mylifeandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback