Juldan

Jaha då var julafton över för detta år då.
Var hem till mammsen på dan igår och käkade lite. Sen åkte jag och jobbade från 16-21. Hem och hämtade Charlie och åkte tillbaka te Mammi en sväng. Delade ut lite klappar då.

Var ju meningen att jag skulle vara ledig idag eftersom jag hade en kvällstur som jag har bytt bort. Men imorse kl 7:10 ringde dom från jobbet och undrade om jag kunde hoppa in en kort tur 7:30-12 för de va en som blitt sjuk. Och de fanns inga uppskrivna vikarieer att ringa in. Jag sa Ja och gjorde mej iordning och åkte ner. Få se de i fina pengar som kommer på januari lönen :)

Har även kört Jullan i denna kyla sen på eftermiddagen. Var nog runt -20. Bitande men körde inte så långt. Vattnet är fortf fryset i stallet, men idag var han som ägde stallet där och kikade och tog dit nån som kollade på de oxå. Så nu är de bara och hoppas de tinar upp så man slipper köra dunkar fram och tebax.

Imorrn är jag iaf ledig och tänker så förbli. Har lite att fixa med inför måndagen.

Kvällen blir lugn, annars brukar jag ju alltid ut och festa på juldan, men i år bryter jag trenden :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback