Lördag sjuttonde januari

Ledig helj igen. Men nästa då är de min jobbarhelj, och heljen efter de är de en kurs som jag ska gå på lördag o söndag om stretching och massage på häst, de blir intressant och kul.
 
Har vart en dryg vecka, tufft på jobbet snö och kallt ena dan, nästa +grader och regn. Idag är de lite kallare igen och kom lite snö på dan när jag var i stallet.
 
Foxxans sår ser mycket bättre ut, lät de lufta över en natt, men på morgonen var benet svällt som sjutton, så jag fortsätter och ha henne lindad ett tag till. Hon har även lyckats tappa båda bakskorna i hagen, och med all snö som kommit så är de som att leta efter en nål i en höstack :/
Så har införskaffat henne nya, nu ska jag bara fixa nån som kan komma och sko henne. Kan säga att jag inte längre är nöjd med han som började sko åt mej i höstas, och han som skodde Tic sist kan inte komma hur och när som helst, då han jobbar me annat och har egna hästar att sko/sköta/träna, så ska se om jag kan få tag i nån annan o sko henne så får jag ta honom igen till Ticen när de är dax.
 
Älskade gomule
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback