Onsdag

Idag har jag setat på och ridit Ticen för första gången. Var nog första gången någonsin nån red på han oxå med tanke på hur han reagerade när jag skulle kliva upp. Han vart lite rädd och bar iväg så jag fick ur foten ur stigbygeln och landade så klart lite illa på min stukade fot som blivit bra mycket bättre, men ramlade som tur var aldrig. Lotta stog o höll i honom så vi testade igen, och andra gången gick de mycket bättre så satt jag på honom och de var en väldigt spänd kille jag hade under mej, vi gick en bit så han fick känna in lite och L gick breve hela tiden. Sen hämtade hon Foxxan och hoppade upp på henne så red vi en sväng i skogen och de gick super duper bra. Ska nog göra samma sak ett par ggr till innan jag o han känner oss säkra på vad som gäller, är ju bra o ha sällskap och nån som kan hjälpa mej hoppa upp innanhan blir van med vad som händer.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback