Tisdag tolfte november

Underbart med två lediga dagar på raken. Man hinner så mycket mer på dom få ljusa timmarna vi har. 
Igår premiär körde jag Foxxan på banan, började med att jogga några bakvarv, hon är verkligen en bekväm häst och vill inte gärna ta i mer än va som behövs. Kom ut en häst till på banan men hon lunkade på i samma takt ändå. Skrittade henne ett varv på innerbanan och sen så körde jag ut och gjorde ett jobb ändå me henne fast jag inte tänkt de, var inge roligt alls och köra själv, fick ingen riktig fart på henne, men visst hon svarade lite när jag visade pisken, och man får väll va nöjd me de lilla. Nä de bästa är nog om man kan få nån annan och köra tillsammans med så även hon får sällskap och kanske förhoppningsvis lite annan fart. Men ska iaf försöka att göra ett jobb i veckan med henne, ensam eller inte, för att få in lite rutin och så.
 
Idag var de Jullan som fick sej en tur, dom är verkligen som natt och dag, Jullan hur pigg och alert som helst allt ska gå så fort som bara den.
 
Och nu på kvällen då tog jag mej tid till att klippa Foxxan, gick mycket bättre än väntat hon stog snällt och lugnt, rörde knappt sej :) Är dax att klippa Jullan nån dag igen oxå, men de får vänta nån dag till.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback