130111

Året har inte startat så vidare bra...
Min dator kraschade på nyårsaftonskvällen.
Var och köpte en ny i onsdags, så har surfat genom mobilen, visst jag har en surf mobil, men tror inte att de är vidare bra för kroppen i längden och sitta och smurfa på en sån. Men nu har jag iaf en ny dator, lite nytt då de är windows 8.. Men man lär sej väll alla nya moderna saker i den oxå till slut.
 
De andra tråkiga är att Jullan kom lös från hagen i onsdags, vet inte hur länge hon vart ute, vart hon har vart och vad hon har gjort, men hon hittades bakom stallet, ner mot grannen, han hade hört en häst stå och skrika och gnägga. E i stallet hittade henne, fast mellan två träd, hur länge hon satt fast så vet vi inte. De konstiga är oxå att hennes hage inte var trasig utan översta och mellan tråden i grinden var nere, precis som om nån skulle ha lyft av dom, understa tråden ca 2 dm från markhöjd satt kvar.
Igår när jag tog ut henne så haltade hon fram, var tjock i ett ben, gick konstigt med bakbenen. Fick känslan av att hon dragit nå snett eller nåt har hoppat ur led. Tog in henne på lunchen och då kunde hon knappt gå. På kvällen vart de massage och liniment. För övrigt var hon pigg och glad, åt och drack bra. Idag har hon fått stå inne och när jag åkte upp efter jag slutat jobba så verkar hn mycket piggare, tog ut henne en sväng och gick runt stallet, frambenet fortf tjockt och gick lite halvstapplande, bakdelen mycket bättre. Nu på kvällen vart de mer massage och liniment och en promenad över stallbacken på travet och ner till stallet igen. Mer pigg nu så jag hoppas att de är på rätt väg och att de inte är nå allvarligt. Skulle behöva en kiropraktor på henne, som skulle få kolla igenom henne. Så ska leta och se om de finns nån i närheten.
 
Ledig i heljen iaf, så antar de blir en hel del timmar spenderande i stallet. Imorrn tänkte jag att hon ska få gå ut i hagen en sväng på dan när jag är där och mockar och fixar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback