Valborgsmässoafton

Alltså en sak jag funderat på ett tag är varför man som ryttare matchar sina kläder ihop med utrustningen man har till sin häst. Har man en speciell färg på hästens utrustning så ska kläderna ryttaren ha på sej va i samma färg. Och tydligen så byter man varje dag?! Visst kan de va snyggt. Men de är ju inte direkt nån tävling om vem som har snyggaste outfiten i stallet..Skillnad om man tävlar då är de väl stilrent och ha lite liknande färger på sig själv och hästen...
Jaja nu har jag fått vädra min tanke om de oxå!
 
Nu är iaf min bil fixad och ombesiktad, så nu rullar den ett år till förhoppningsvis. Vart en dyrare historia än vad jag räknat med, eftersom den som lovat att hjälpa mej inte gjorde de så de slutade med att jag fick lämna iväg den.. 
 
Till heljen är de vårmarknad här. Jag jobbar hela heljen, så de enda jag kommer att komma i kontakt med marknaden är när jag ska försöka saxa mej fram bland allt folk och alla stånd hem till alla våra gamlingar som ska ha hjälp. 
 
Blir ingen brasa för mej ikväll, istället tänker jag ha lite kvalitetstid i stallet och sen bara mysa ner mej i soffan, en annan jobbar ju imorrn ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback