Söndag

Idag har jag inte gjort så mkt mer än va jag gjorde igår.
 
Men när jag var i stallet på dan och mockade och gav lunch så passade jag på att ändra om lite inne i sel/sadelkammaren. Är så litet där inne och rätt trångt, känns som man bara slängt upp grejerna och vi är ju flera som delar, vissa bryr sej ju inte om hur sina saker hänger och en del har inte så mkt heller. 
Jag har miljarders me täcken, försöker stoppa undan täcken som jag inte använder typ är de vinter så plockar jag undan tunnare täcken, och tvärtom när de är sommar. Täcken jag använder för stunden hänger ute i stallet på täckeshängarna, medans dom som inte använts har jag staplat på hög inne i selkammaren på en hylla.
Idag ordnade jag med träns, huvudlag och lite annat som hänger på krokar, en del av dom har hängt lite vrångt så man har fått trixat för o få tag i för att nån annan hängt saker så tätt. Men nu vart de mkt bättre och jag är nöjd.
 
Har fått en dubbelgarderob av Karro som jag ska försöka få hem vid tillfälle, den tänkte jag ha där jag förvarar mitt foder, och där kan jag ha in saker som inte används för stunden, som en del täcken.
 
När jag var i stallet nu på kvällen, så gick jag en liten svng med Jullan, och som vanligt trippar hon fram. Sen vart de lite borstning och pyssel av hennes sår...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback