Onsdag tionde april

Kört Jullan en promenad vända nu på kvällen. Hon var så otroligt pigg så de var sårt att hålla henne i skritt, så ja jag erkänner de vart några meter trav i lugnt tempo.
Körde in på Springkällevägen en bit och vände efter ett tag, sen när jag närmade mej travet och stallbacken så tyckte jag de klonkade och lät så konstigt i vagnen, tittade fram och ser till min stora förvåning att klickfästet har hoppat ur på vagnen, var ju så nära hemma och stallet och hon var ju så pigg så vågade inte stanna för att hoppa ur och sätta i den igen. Väl vid stallet och när jag skulle ta av vagnen så ser jag att fästet som sitter på vagnen har gått sönder, därför de hade hoppat av selen. Så nu ska jag laga den innan nästa tur.
 
Hennes sår vart blött och uppluckrat eftersom de kom snö och vatten i såret när vi körde, så skorvarna hon hade hade fallit av så nu ser de öppet ut igen, men de blöder och varar inte och oftast så kan de ju va bra att skorven släpper eftersom de oftast "Bor" en massa bakterier under... Så bara fortsätta pyssla med såret.. så blir nog de här bra.. Hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: Sandra

uuuuu vad läskigt!! Hur sjutton kunde det gå sönder? Är det original på vagnen eller är det ditsatt på en vanlig remvagn? Läskigt när det där händer.
Särskilt med Jullan just igår nr hon va rså pigg!

Bara fortsätta badda, effekten att det drar ihop sig fortsätter även om det blir blött. :-)

2013-04-11 @ 08:49:46
URL: http://mylifeandme.blogg.se
Postat av: Sandra

Var det alltså bulten som hade släppt? Båda bultarna då? Fy sjutton....bäst man kollar mer än man gör hör jag...

2013-04-11 @ 12:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback