Söndag igen

Idag vart de en ganska lång sovmorgon, men tror att jag behövde det.
Bestämde mej för att åka en sväng till Falun och hälsa på min syster. Tog lilla fröken med mej och drog iväg på en tripp. Kom dit i 1 tiden och vi begav oss hemåt strax efter 17.
Vi har setat o pratat, lyssnat på lite musik och så var vi och köpte lite mat från pizzerian som ligger alldeles i närheten.
 
Väl hemma igen så åkte jag upp till stallet och gjorde iordning och tog in hästarna och fixade och la om Jullan framben.
 
Har duschat och småkikar på teve. Så trist att Beckfilmerna dom visar är gamla att man redan sett dom femhundraelva gånger typ :(
Känner mej rätt trött även om jag sov länge, men tror faktiskt de blir sängen rätt snart ändå.
Imorrn är sista lediga dan på denna mini semester, sen kör jag 6 dar, så alltså blir jag inte ledig igen förens nästa måndag, och inte en enda kväll jobbar jag så de blir bara tidiga morgnar.
 
Ah just ja, i torsdags kom min nya sadel jag köpt, skit snygg, la på den snabbt igår på hästarna och så långt verka den passa, de är ju en dressyrsadel så jag har inga gjordar åt den, men ska få låna 2 st imorgon och testa, så funderar på om jag ska ta en kortare tur med Ari imorgon.
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas det läker ihop fint över vintern så att ni får tävla lite till. Hon såg ju iaf jättefin ut även om ni inte fick nåt med er :-)

Stygge, ja du. Vi är nere på banan och kör ibland men sist vi körde hemma så blev det rodeo igen. Jag kan verkligen inte förstå vad det beror på. Han skötte sig hur fint som helst men sen på vägen hem så fick han för sig, när vi skulle springa, att han skulle börja bocka. Både ont och överförfriskad kanske. Vi jobbar med att få hans rygg bättre och måste få lite fason på hovarna så han står bättre. Nu satte jag på ridskor bak sist och tro på sjutton så står han redan bättre :O Så jag hoppas att vi kanske ska komma nån vart nu. Vi får se när det blir kval, det beror nog lite på vädret och hur det blir framöver, men vi väntar nog till efter jul iaf och ser om han känns bättre. Aktionsmässigt är han ju jättefin men ryggsmärtorna märks mest när man tar på ryggen....

2012-11-08 @ 17:02:21
URL: http://mylifeandme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback