121220

aIdag har vart en tung dag med mycket tårar...
 
Min älskade Ari finns inte mer ♥ 
Som jag skrev tidigare i veckan så hade jag tagit ett tungt beslut och idag så fick han göra sin sista resa och springer nu på dom evigt gröna ängarna.
 
Har 6 nästan 7 års minnen av honom, både roliga och mysiga, men ett och annat lite sämre minnen oxå så klart, allt är ju inte rosenrött. De blev aldrig nån tävlingshäst av honom, trots att jag kämpade i flera årm tränade och hoppades att den där "poletten" skulle trilla ner nångång. Men den gjorde aldrig de, så därför beslutade jag mej att han skulle få vara kvar som skogsmullehäst, eftersom de både gick att rida och köra honom och han var ju så otroligt snäll och mysig att hålla på me, därför fick han vara kvar.
Men tyvärr har man inte den största plånboken här i livet och föda två hästar är inte billigt, hade nog gått bättre om jag inte hade dom inhyrda utan haft eget stall, då hade man ju kunna spart in en o annan krona. Hade han däremot startat och kunna sprungit in lite pengar då hade nog historien vart nå annat.
Han var väldigt speciell som häst, därav anledningen till att jag inte sålde honom utan istället valde att ta bort han. Men jag kände honom så väl och visste oftast hur han reagera och vad han gjorde. Skulle han ha fått kommit till nån annan så är de inte säkert han skulle blivit förstådd där och kanske såld vidare, och vidare igen, Vill verkligen inte att han skulle bli nån vandringspokal, därför tog jag detta beslut. Så snälla Döm mej inte för de jag gjort. De är mitt val, och jag gjorde de jag tyckte var bäst både för mej och Ari.
 
Vila i frid älskade häst
Du kommer alltid finnas i mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nej men fy... usch så tungt. Förstår verkligen vad du går igenom, det är det absolut VÄRSTA man kan vara med om som hästägare. :-( Kommer aldrig glömma de tunga beslut jag tog när jag tog bort mina 6 och 8 år gamla, pga skador visserligen, men det gör det ju inte lättare.
Har en "promenadhäst" här hemma som är 10 år och han kommer jag också att ta bort när ingen håller på med honom längre. Han har en pålagring i en framkota men det känns inte heller värdigt att sälja/skänka till vem som helst där ute.

Du gjorde helt rätt även om hela ditt inre blöder. Fy helsike så mycket man älskar sina djur.
Tröstkram på dig, hoppas du ändå kommer överleva julen något så när...

2012-12-22 @ 17:13:37
URL: http://mylifeandme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback