Sunday

Har jobbat hela heljen. Igår hade jag delad tur och idag en heldag, så de har inte hänt så mycket här och jag har inte orkat gjort nå speciellt heller.
I fredags var de årspremiär på travet här hemma. Givetvis jobbade jag, en kall och blåsig dag var de med en massa strul och omstarter, men vi tog hem 10 lopp och 2 kval. Nu dröjer de till i maj och marknaden innan de blir trav här igen.
Imorrn är jag ledig. Då ska de tvättas sen blir de en o annan timme tillbringandes i stallet, hästarna har ju gått i hagen nu i 3 dagar så tänkte försöka ut med båda på en tur imorrn.
Denna veckan är de ju meningen att Jullan ska på återbesök till veterinären igen, eftersom de gått 1 månad sen vi var dit. Men ska jag vara riktigt ärlig så tänker jag inte göra ett återbesök.. inte ännu iaf. Tänker fortsätta och skritta henne ett tag till och låta henne gå i hage. Och även använda BoT och MH paddarna på henne. Få se om jag bokar en tid till Alyose i Sala lite längre fram istället. Är billigare och åka dit, än och besöka en veterinär. Och kom inte med nå dumma kommentarer att så skulle inte du göra osv. De är min häst och jag gör precis vad jag vill. Jag skiter inte ut pengar som vissa av er andra gör. Ibland kan "sunt förnuft" vara bra mkt bättre än dyra veterinär besök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback