Onsdag

Glad nyhet, Jag får nyckeln imorgon så jag kan börja flytta in möbler o en massa annat. Lgh är inte klar, men dom skulle städa sovrum och vardagsrum så de finns plats där.
Har haft fullt upp hela dan. Fönstrerna är ny färdigputsade och klara, jag har plockat ur alla lådor i köket, kryddhyllorna och ett annat skåp. Har även hållt på att tvätta hela dagen oxå.
Nu till de läskiga som hände tidigare idag, vart livrädd kan jag lova :(
Jag var ute med Charlie, och gick efter vägen här, märkte på honom att han inte var sej lik, han gick långt efter mej, sakta sakta. Sen helt plötsligt stannar han upp, blir stel som en pinne i hela kroppen, faller omkull på sidan rycker lite och börja skrika. Jisses va rädd jag vart, trodde helt ärligt att han dog och att ryckningarna han hade var sista dödsrycken som man brukar säga. Jag panik ringde A-L min granne så hon kom ut. Då hade C börjat piggna till, han reste sej upp och stog, flämtade som bara den och dreglade nå kopiöst, såg i hans mun att han var nästan vit om både tunga och tandkött.
När jag kom in till mej så ringde jag veterinären i Mora och berättade vad som hänt. Och som både jag och A-L trodde så trodde vet lika att de förmodligen var ett EP anfall han haft.
Han är sig lik nu och jag har haft uppsikt över honom hela dagen. Händer detta fler ggr så ska jag givetvis höra av mej igen, dom kan ta blodprov och se om de är EP han har, de går att medicinera.

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis till nyckeln=)



Men shit, hade det hänt mig hade jag typ skrikit som ett barn och börja tjura. Vad är EP för något?

2012-04-26 @ 21:17:20
URL: http://sweetkay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback