Tjugonde november

Nu har jag gjort min arbetshelj för denna gång. Nu kommer jag vara ledig 2 heljer.

Har haft en tuff helj utöver jobbet. Ari har vart sjuk, hade förmodligen åkt på kolik. Vad jag tror så har han ätit nå i hagen, förmodligen fryst gräs eller nå liknande. Han började visa symtom redan på fredag em när jag skulle ge dom hö var han inte så pigg i och äta, och de är absolut inte likt honom.
Jag skulle jobba kväll då, men fick hjälp av Annica som åkte ner, kollade till honom och sen tog hon i han. När jag åkte upp till stallet några timmar senare, var han pigg igen och hade gjort en hög i boxen.

Igår morse innan jag skulle och jobba så var jag upp och skulle fodra och släppa ut hästarna, redan när jag gick ut med honom i hagen märkte jag att allt inte stog rätt till. Så på min lunchrast åkte jag upp och tog in honom, ville inte att han skulle stå ute och bli kall, allra helst inte om han skulle lägga sej.
Sen jobbade jag till kl 14 och efter de var jag i stallet hela eftermiddagen och kvällen. Var ute och gick med A flera ggr, men magen kom inte igång, ringde distriktsveterinären, hade sms support med några kompisar. Sen åkte jag hem och hämtade Charlie och tog med han till stallet, tog med både honom och A på en promenad, tänkte att de kunde ju va bra och ha lite sällskap i mörkret av C oxå, men hade sån jäkla tur att det var tänt i elljusspåret så där knallade vi runt och efter ett tag stannade A till och gjorde ifrån sej. Kan inte beskriva känslan hur de kändes när han gjorde de, men kände mej varm och glad=)

Fixade i stallet, testade och gav han lite hö och han mumsade på de så allt var lugnt, kände ändå att jag ville ta en vända till med honom och så vart de.

Idag har han vart sej lik så nu hoppas jag faran är över och att han eller Jullan aldrig får kolik nå mer för kul är de inte och jag är glad jag slapp ta hit en vet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback